48 tuntia Lake Placidissa, NY:ssä

Lake Placid on yksi niistä paikoista, jotka tarjoavat vierailijoilleen unohtumattomia elämyksiä ympäri vuoden. Oli kyse sitten talviurheilusta, patikoinnista tai vain rentoutumisesta järvimaisemien äärellä, Lake Placid tarjoaa runsaasti tekemistä ja näkemistä. Itse olen viettänyt monta ihanaa viikonloppua tässä kauniissa kaupungissa, mutta haluan jakaa kanssasi yhden erityisen 48 tunnin matkan Lake Placidissa.

Päivä 1:

Saavuimme Lake Placidiin perjantai-iltapäivänä aurinko paistaen ja sää oli täydellinen ulkoiluun. Majoituimme yhteen kaupungin viehättävistä hotelleista, jonka ikkunoista avautui upea näkymä järvelle ja ympäröiville vuorille. Lähdimme heti tutustumaan kaupunkiin ja päätimme aloittaa veneretkellä Mirror Lake -järvellä. Vuokrasimme kajakit ja lähdimme melomaan järvellä, joka heijasti ympärillä olevien vuorten kauniit maisemat. Kajakki retki oli rauhoittava ja antoi meille mahdollisuuden rentoutua ja nauttia luonnon kauneudesta.

Illan tullen suuntasimme illalliselle yhteen Lake Placidin lukuisista ravintoloista. Valitsimme paikallisen ruokapaikan, joka tarjosi herkullisia paikallisia erikoisuuksia. Illallisen jälkeen päätimme käydä vielä drinkillä yhdessä kaupungin baareista ennen paluuta hotellille.

Päivä 2:

Aloitimme lauantaiaamun patikoinnilla eräälle Lake Placidin monista vaellusreiteistä. Valitsimme reitin, joka vei meidät High Falls -vesiputouksille ja näkymät olivat todella upeat. Patikointi oli mukavaa ja saimme nauttia luonnon rauhasta ja hiljaisuudesta. Palattuamme hotellille söimme nopean lounaan ja suuntasimme Lake Placidin keskustaan tutustumaan kauppoihin ja gallerioihin.

Iltapäivällä päätimme vuokrata maastopyörät ja tutustua ympäröiviin vuoristomaisemiin. Lake Placid tarjoaa lukuisia pyöräilyreittejä, jotka sopivat niin aloittelijoille kuin kokeneille pyöräilijöille. Pyöräillessä saimme nauttia upeista maisemista ja liikunnasta samanaikaisesti.

Illalla päätimme käydä katsomassa paikallista esitystä Lake Placid Center for the Arts -taidekeskuksessa. Esitys oli todella hieno ja tarjosi meille ikimuistoisen kulttuurielämyksen. Illallisen jälkeen suuntasimme vielä yhdelle Lake Placidin baarista nauttimaan drinkkejä ennen paluuta hotellille.

Päivä 3:

Viimeinen päivä Lake Placidissa alkoi aamiaisella yhdessä kaupungin viehättävistä kahviloista. Nautimme herkullisesta aamiaisesta ja suunnittelimme päivän aktiviteetteja. Päätimme lähteä veneretkelle Lake Placidin ympärillä olevalle Saranac-järvellä. Vuokrasimme moottoriveneen ja lähdimme tutustumaan järven lukuisiin saariin ja poukamiin. Veneily oli rentouttavaa ja antoi meille mahdollisuuden nähdä kaupunki uudesta kulmasta.

Lounaan jälkeen suuntasimme vielä yhdelle viimeiselle patikkaretkelle ennen kotiinlähtöä. Valitsimme reitin, joka vei meidät näköalatasanteelle, josta avautui upeat maisemat ympäröiville vuorille ja järville. Patikointi tarjosi meille vielä viimeisen mahdollisuuden nauttia Lake Placidin kauniista luonnosta ennen lähtöä.

Iltapäivällä pakkauduimme ja suuntasimme kohti kotia, mutta sydämessämme tiesimme, että Lake Placidissa olisi vielä paljon nähtävää ja koettavaa. 48 tunnin matkamme oli täynnä unohtumattomia elämyksiä ja hetkiä, ja olemme varmoja, että palaamme pian takaisin tähän kauniiseen kaupunkiin. Jos kaipaat rentouttavaa ja aktiivista viikonloppumatkaa luonnon keskellä, suosittelen ehdottomasti vierailemaan Lake Placidissa. Sieltä löytyy jotain jokaiselle matkailijalle, olit sitten urheilullinen seikkailija tai rentoutumista kaipaava luonnon ystävä.

Artikkelin aiheeseen liittyviä linkkejä

Whiteface Mountain – Whiteface Mountain tarjoaa upeat maisemat ja mahdollisuuden hiihtää ja lumilautailla talvisin. Kesäisin siellä voi patikoida ja ihailla upeita maisemia.
Lake Placid Official Website – Lake Placidin virallinen matkailusivusto tarjoaa tietoa aktiviteeteista ja tapahtumista kaupungissa ympäri vuoden.
Adirondack Experience: Lake Placid – Täältä voit lukea lisää Lake Placidin historiasta ja kulttuurista, sekä suunnitella vierailusi kaupunkiin.