EtusivuYleinenSuosikkiperhelomamuistomme

Perheen kanssa matkustaminen on aina erityistä, ja New York Cityn kaltaisessa kaupungissa seikkailuista ja ikimuistoisista hetkistä ei ole puutetta. Haluan jakaa teille omat suosikkimuistoni perhelomaamme New Yorkissa ja toivon, että ne inspiroivat teitäkin suunnittelemaan unohtumattoman matkan tähän upeaan kaupunkiin.

Ensimmäinen päivämme New Yorkissa alkoi tietysti Times Squarelta, joka oli elämys jo sinänsä. Lapset olivat täysin haltioituneita valtavista mainostauluista ja kiireisestä katutunnelmasta. Kävelimme ympäriinsä, ihailimme kirkkaasti valaistuja rakennuksia ja söimme herkullista pizzaa yhdessä paikallisessa ravintolassa. Päivä päättyi Broadway-musikaaliin, joka oli koko perheen mieleen.

Toisena päivänä suuntasimme Central Parkiin, joka oli täydellinen vastapaino kaupungin vilinälle. Kävelimme lehtevissä puistoissa, vuokrasimme polkupyörät ja söimme piknik-lounaan nurmikolla. Lapset leikkivät hiekkalaatikolla ja ihastelivat puistossa esiintyviä katutaiteilijoita. Illalla suuntasimme Empire State Buildingille ja näimme kaupungin valot venyvän äärettömiin horisonttiin.

Kolmantena päivänä päätimme tehdä veneretken ja tutustua New Yorkin siluettiin vesiltä käsin. Kiersimme Manhattanin saaren ja ihailimme Vapaudenpatsasta sekä Brooklyn Bridgen kauniita kaaria. Lapset olivat innoissaan saadessaan nähdä niin monia tunnettuja nähtävyyksiä samalla kertaa. Illalla kävimme katsomassa ilmaisen ulkoilmaelokuvan Bryant Parkissa ja nautimme popcornista tähtitaivaan alla.

Neljäntenä päivänä suunnistimme Museo Modernin taidemuseoon, joka tarjosi paljon mielenkiintoista nähtävää niin lapsille kuin aikuisillekin. Kierrellessämme ympäriinsä tutustuimme niin Warholin kuin Van Goghin töihin ja osallistuimme lasten työpajaan, jossa pääsimme itse tekemään taidetta. Illalla kävimme syömässä Chinatownin herkullisissa ravintoloissa ja maistelimme erilaisia aasialaisia makuelämyksiä.

Viidentenä päivänä lähdimme päiväretkelle Coney Islandille, joka oli todellinen huvipuisto ja rantaparatiisi keskellä suurkaupunkia. Lapset viihtyivät laitteissa ja hiekkarannalla, kun taas aikuiset nauttivat auringonpaisteesta ja jäätelöistä. Illalla palasimme kaupunkiin ja lähdimme syömään lähiruokaa yhdessä ravintolassa, jossa tarjoiltiin herkkuja pientilalta.

Viimeisenä päivänä ennen kotiinpaluuta kävimme vielä Top of The Rockissa ihailemassa kaupungin maisemia auringon laskiessa taivaanrannan taa. Se oli täydellinen päätös matkalle ja antoi meille mahdollisuuden muistella kaikkia niitä ihania hetkiä, joita olimme kokeneet yhdessä. Lähdimme kotiin täynnä uusia muistoja ja innosta suunnitella seuraavaa matkaa yhdessä.

New York City tarjosi meille paljon enemmän kuin olimme osanneet odottaa. Se oli täynnä jännitystä, yllätyksiä ja elämyksiä, jotka tekivät matkastamme ikimuistoisen. Perheloma tässä upeassa kaupungissa oli meille kaikille tärkeä ja rakas kokemus, jota muistellaan vielä pitkään. Suosittelen ehdottomasti tekemään vastaavan matkan perheen kanssa ja luomaan omia unohtumattomia muistoja New York Cityssä.

Artikkelin aiheeseen liittyviä linkkejä

Central Park – Central Park on yksi maailman kuuluisimmista kaupunkipuistoista ja tarjoaa monipuolisia aktiviteetteja koko perheelle, kuten pyöräilyä, veneilyä ja piknikkejä vehreässä ympäristössä.
American Museum of Natural History – Luonnonhistorian museo tarjoaa opettavaista ja viihdyttävää ohjelmaa kaikenikäisille, ja sieltä löytyy vaikuttava dinosaurusten näyttely sekä planetaarioesityksiä.
Brooklyn Bridge Park – Brooklynin puistosta avautuu upeat näkymät Manhattanille ja se tarjoaa lapsille leikkipaikkoja, vesipuistoja ja mahdollisuuden rentoutua nurmialueilla.