48 tuntia Rhinebeckissä, NY:ssä

Kun monet ajattelevat New Yorkista, heillä on mielessään kiireinen kaupunki, jossa on pilvenpiirtäjiä ja vilinää joka puolella. Mutta New Yorkin osavaltiossa on myös paljon kauniita ja rauhallisia paikkoja, kuten pieni kaupunki Rhinebeck. Rhinebeck sijaitsee noin kahden tunnin ajomatkan päässä New York Citystä, ja se tarjoaa vierailijoilleen viehättävän maalaisidyllin sekä monia mielenkiintoisia nähtävyyksiä ja aktiviteetteja. Olen viettänyt viime viikonlopun Rhinebeckissä ja haluan jakaa kanssanne kokemukseni 48 tunnin seikkailustani tässä kauniissa kaupungissa.

Perjantai:

Saavuimme Rhinebeckiin perjantai-iltapäivänä ja majoituimme viihtyisään bed & breakfast -majataloon keskustassa. Ensimmäisenä päivänä päätimme tutustua kaupunkiin kävellen ja ihailla sen viehättäviä vanhoja rakennuksia sekä kauppoja ja ravintoloita. Kävimme myös tutustumassa Beekman Arms -hotelliin, joka on Yhdysvaltain vanhin jatkuvasti toiminnassa oleva majatalo.

Illalla söimme paikallisessa ravintolassa herkullista illallista ja kävimme vielä nauttimassa drinkit paikallisessa baarissa. Rhinebeckissä on paljon mahtavia ruokapaikkoja ja baareja, joissa voi maistella paikallisia herkkuja ja rentoutua kaupunkitouhujen keskellä.

Lauantai:

Aloimme lauantain aamun käymällä Rhinebeck Farmer’s Marketissa, joka on avoinna joka lauantai aamupäivällä. Siellä voi ostaa paikallisia tuotteita, kuten hedelmiä ja vihanneksia, leivonnaisia, hunajaa ja käsitöitä. Marketilta ostimme eväät päivän retkelle ja suuntasimme kohti Ferncliff Forest -puistoa.

Ferncliff Forest on kaunis luonnonsuojelualue, jossa voi patikoida, pyöräillä ja nauttia upeista maisemista. Kiipesimme Ferncliffin näköalatornille ja maisemat yli Hudson-joen olivat henkeäsalpaavat. Puistossa saa myös grillata ja pitää piknikkiä, joten päätimme istahtaa alas ja nauttia eväistämme luonnon keskellä.

Illalla suuntasimme takaisin kaupunkiin ja kävimme katsomassa esityksen Rhinebeck Performing Arts Centerissa. Teatterissa esitettiin paikallinen musikaali, joka oli todella viihdyttävä ja ammattimaisesti tehty. Illan päätteeksi kävimme vielä jälkiruokakahvilla ja maistelimme paikallisia herkkuja.

Sunnuntai:

Viimeisenä päivänä päätimme rentoutua ja nauttia kaupungin tunnelmasta. Kävimme aamiaisella suositussa kahvilassa ja kävimme vielä viimeisillä ostoksilla paikallisissa putiikeissa. Rhinebeckissä on paljon pieniä putiikkeja, joissa myydään paikallisten taiteilijoiden ja käsityöläisten tuotteita, ja löysimme mukaamme muutamia uniikkeja matkamuistoja.

Ennen kuin lähdimme takaisin New York Cityyn, päätimme vielä käydä tutustumassa Wilderstein Historic Siteen, joka on kaunis kartano Hudson-joen rannalla. Kiersimme kartanoa ja sen puutarhaa, ja kuuntelimme oppaan kertomuksia alueen historiasta. Se oli hieno päätös matkallemme ja suosittelen kaikille Rhinebeckiin matkaaville käymään tuolla upealla paikalla.

Yhteenveto:

48 tunnin seikkailumme Rhinebeckissä oli täydellinen pakopaikka arjen kiireistä ja stressistä. Tämä viehättävä kaupunki tarjoaa vierailijoilleen paljon nähtävää ja koettavaa, olipa sitten kiinnostunut luonnosta, kulttuurista tai gastronomiasta. Rhinebeckissä on myös paljon tapahtumia ja festivaaleja ympäri vuoden, joten jokainen vierailu voi olla erilainen ja ainutlaatuinen.

Vaikka perinteinen mielikuva New Yorkista saattaa olla kiireinen ja vilkas kaupunki, kannattaa ehdottomasti antaa mahdollisuus myös osavaltion rauhallisemmille ja kauniimmille paikoille, kuten Rhinebeckille. Tuo kaupunki tarjoaa vierailijoilleen unohtumattomia kokemuksia ja auttaa rentoutumaan ja lataamaan akkuja ennen paluuta arjen haasteisiin. Rhinebeck on ehdottomasti käymisen arvoinen paikka, ja toivon, että tämä kirjoitus inspiroi muitakin tutustumaan tähän upeaan kaupunkiin.

Artikkelin aiheeseen liittyviä linkkejä

Wikipedia – Rhinebeck, New York – Rhinebeck on kaupunki New Yorkin osavaltiossa, Hudson-joen itärannalla. Kaupungissa on paljon historiallisia rakennuksia, taidegallerioita ja maatiloja.

Rhinebeck Chamber of Commerce – Rhinebeckin kauppakamari tarjoaa tietoa alueen yrityksistä, tapahtumista ja nähtävyyksistä.

Rhinebeck Village – Rhinebeckin kylässä voit tutustua viehättäviin putiikkeihin, ravintoloihin ja historiallisiin rakennuksiin.